Je faktem, že se množstvà aut na silnicÃch zaÄÃná stávat problémem. Ten je potÅ™eba Å™eÅ¡it nejen na úrovni státu, ale také jednotlivých obcÃ. PrávÄ› zde totiž ona zátěž dopadá nejvÃce, aÅ¥ už v podobÄ› hluku a zápachu, který otravuje obyvatele, nebo otÅ™esů naruÅ¡ujÃcÃch statiku budov, zejména v historických centrech. Nelze se tedy divit, že bylo rozhodnuto s tÃm nÄ›co dÄ›lat.
Â
Â
JednÃm z pÅ™ijatých opatÅ™enà jsou také obchvaty. Jedná se o silnice, které mÄ›sto neprotÃnajÃ, nýbrž vedou v urÄité vzdálenosti okolo nÄ›j a v podstatÄ› jej tak objÞdÃ. Je urÄen pÅ™edevÅ¡Ãm pro kamionovou dopravu, avÅ¡ak využÃt by jej mÄ›li vÅ¡ichni ti, kteřà pouze projÞdà a do daného mÄ›sta vjet nepotÅ™ebujÃ.
Â
Je pravdou, že tÃm se omezuje jak poÄet automobilů v centru, pÅ™edevÅ¡Ãm pak tÄ›ch nákladnÃch, tak se i zjednoduÅ¡uje doprava. Už totiž nenà tolik aut napÅ™Ãklad ÄekajÃcÃch na semaforech a doprava se tak stává plynulejÅ¡Ã. Na obchvatu zase můžete projet, aniž byste se museli zdržovat hledánÃm té správné odboÄky, zpomalovánÃm na kÅ™ižovatkách Äi ÄekánÃm na pÅ™echodech Äi semaforech. Zdálo by se tedy, že jde o ideálnà řeÅ¡enÃ.
Â
Â
Bohužel, i zde se najdou urÄité háÄky. Nic nenà zadarmo a i za obchvat se musà platit. V tomto pÅ™ÃpadÄ› se jedná o zábor velké rozlohy půdy. ÄŒasto se jedná o úrodnou zeminu, kterou by bylo možné využÃt k pÄ›stovánà potravin. Nynà je na nà vÅ¡ak postavena silnice, což znamená, že je v podstatÄ› napořád znehodnocena a návrat k původnÃmu stavu je prakticky nemožný.
Â
To samozÅ™ejmÄ› zvyÅ¡uje nutnost dovozu potravin ze zahraniÄÃ, což zvyÅ¡uje jejich cenu. Je totiž jasné, že dovézt nÄ›jakou surovinu je ponÄ›kud dražšÃ, než si ji vypÄ›stovat sám. To pak v obchodech pocÃtà obÄané.
Â
K tomu lze pÅ™ipoÄÃst fakt, že se to dÄ›je v podstatÄ› po celém svÄ›tÄ›. DÃky tomu se pak zvyÅ¡ujà ceny v podstatÄ› vÅ¡ech komodit. JistÄ›, stavba obchvatů nenà jediná, ba ani dokonce nejvÄ›tÅ¡Ã pÅ™ÃÄina zdražovánÃ, rozhodnÄ› vÅ¡ak na tom má svůj podÃl. A to je nÄ›co, co bychom si mÄ›li vÅ¡ichni uvÄ›domit.