Bugatti je luxusní francouzská automobilka, která se stala roku 1998 nedílnou součástí koncernu Volkswagen, přičemž se investice německému velikánovi vyplatila.
Skoro všem je znám osud této značky. Vznikla na počátku 20. století, kdy se primárně zaměřovala na výrobu závodních automobilů. Vozy byly velmi strategicky vyrobené a svými nepříliš vyvinutými vlastnostmi porazily silnější jedince. Nejúspěšnější byl vůz Type 35, ale zběhlíci znají i Type 41 (Royal) a Type 57 (Atlantic). Společnost v podstatě umírá se svým stejnojmenným majitelem.
Mezi nejslavnější závodníky patří právě Louis Chiron, ale i Češka Eliška Junková, která po sobě zanechala v závodění stopy nejen na ženské úrovni. Na takové Grand Prix se vyrovnala nejlepším jezdcům.
Nyní Bugatti jen prosperuje. Ono vyrobit dvou stý model není nic výjimečného, ovšem toto y pravil člověk, který se v modelech moc nevyzná. Taková počáteční cena Chironu začíná v přepočtu na 66 milionech korun českých. „Sporťák“ je vyvíjen ve francouzském Molshemu.
Specifikace vozu
· Osmilitrový motor W16 se čtyřmi turbodmychadly
· Výkon dosahuje 1100 kW
· točivý moment 1600 N·m
· karbonová konstrukce
· pohon všech čtyřech kol
· „z nuly na sto“ za 2,4 sekundy
· rychlost 400 km za 32,6 sekund, doba potřebná na zabrzdění 9 sekund
· maximální rychlost kvůli bezpečnostním důvodům 420 km/h
Je jasné, že ne úplně každý si toto vozidlo může dovolit. Jedním z prvních majitelů tohoto modelu je saúdský princ Bader bin Saud bin Mohammed bin Abdulaziz bin Saud bin Faisal bin Turki Al Saud, přičemž musel koupit i jeho koncept. Splnil si tak svůj sen, model má kombinaci světle a tmavě modrého laku. Většina těchto moderních a inovativních vozidel má své majitele na Arabském poloostrově, jelikož pro tamní se jedná spíše o hobby. Předhání se v tom, kdo má lepší vozidlo. Je to trochu vtipné, poněvadž většina Čechů je ráda, že má auto, které alespoň jede.